20 June, 2011

Hati berbisik menangis lah sehingga kau gembira..:-(



Sensetif la awak nih? mudah sangat awak menangis, selalunya itu yang sering mereka cakap pada saya. Memang dah sejak azali mudah sgt air mate nih tumpah menyembah pipi. Kalau terlampau gembira pun saya secara automatiknya saya akan termenangis.

Secara umum apa yg saya tahu org yg kuat menangis nih sering di panggil "budak manja" sebab menangis sering di sama erti kan dengan perlakuan "manja". Tapi itu pendapat sesetengah pihak la. Pada saya sesiapa yg mudah menangis nih memang berjiwa sensetif dan ade "sensetiviti" dalam erti kate lain mudah memahami keadaan sekeliling.Kalau takde sesitiviti tu maksudnya seseorang nih susah nak memahami situasi, contohnya kalau teman wanita korang merajuk, si teman lelaki yg ade sifat sensetiviti nih mestila faham dan " take action" di mana dia akan cube sedaya upaya nak pujuk.

Tu pendapat saya, tapi zaman sekarang nih, teknologi dah canggih kalau tak sempat nak pujuk 3G jew la awek anda tu kan? paling tidak pun hantar la e-kad atau ucapan2 yg indah buat si teman hati kat Facebook pun bole betul tak?

emmm

" Ujian itu sebahagian dari hidup, Ujian jua tarbiyah dari Yang Esa"

Susahnya nak didik hati nih,supaya cekal, tabah jangan mudah putus asa.Tapi dia nak gak jadi putus asa.( Ya Allah tolonglah hambaMu yg lemah ini )..

Dan akhirnya semalam saya menangis dlm hati sendiri, gelora dalam hati saya ngadu
ngan Allah swt..saya tahu masa ni Allah swt sje yg mampu mendengar setiap rintihan saya.

emmm....
x pernah rase sedih mcm nie...emmm

salam

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.